16 januari 2010

Odenjung, Björkqvist och Wigström är första namnen till kommunen

Kommunalrådet och gruppledaren i fullmäktige, Helene Odenjung, valdes till första namn på kommunlistan. Som tvåa valdes vice ordföranden i fastighetsnämnden Kjell Björkqvist och riksdagsledamoten Cecilia Wigström blev trea.

- Jag ser fram mot att få ta över rodret i ett alliansstyrt Göteborg efter valet i september. Att få företräda och leda folkpartiet liberalerna gör mig stolt och är en spännande utmaning, säger kommunalrådet Helene Odenjung.

- Jag är oerhört glad över att medlemmarna har givit mig förtroendet att fortsätta arbeta i fullmäktige. Jag vill se att Göteborg utvecklas - inte avvecklas, där ung som gammal kan trivas och vara, fortsätter Kjell Björkqvist som valdes till platsen som andra namn till kommunen.

- Jag är tacksam för förtroendet att stå på tredje plats på kommunfullmäktigelistan. Alla härliga fp-kandidater borgar för valframgång, avslutar Cecilia Wigström, trea på KF-listan.

Hela listan till kommun
1. Helene Odenjung, 2. Kjell Björkqvist, 3. Cecilia Wigström, 4. Axel Darvik, 5. Ann Catrine Fogelgren, 6. Lennart Duell, 7. Kerstin Ekman, 8. Kristina Bergman Alme, 9. Piotr Kiszkiel, 10. Birgitta Ling Fransson, 11. Andreas Eraybar, 12. Anders Carlberg, 13. Berit Krantz, 14. Adam Cwejman, 15. Ann-Sofie Lagerstedt, 16. Magdalena Kiszkiel, 17. Kevork Artin, 18. Josefine Malmgren, 19. Renate Moberg, 20. Per Haag, 21. Eva Ammilon, 22. Anders Ekman, 23. Marie Zachrisson Gärdehed, 24. Anders Hållinder, 25. Christina Stjernström Tommila, 26. Ivan Radulovic, 27. Gulnar Kozhabekova, 28. Hans Göran Tommila, 29. Ulla Palmgren, 30. Peter Schuckink-Kool, 31. Karina Johansson, 32. Cisija Dzenan 33 Eva Fredriksson, 34. Omid Maasomi, 35. Margareta Bröms, 36. Jonatan Macznik, 37. Selja Tursunovic, 38. Javad Naini, 39. Ann Ekman, 40 .Sivert Aronsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar