12 oktober 2009

Wigström ställer inte upp för omval

Cecilia Wigström, riksdagsledamot (FP) från Göteborg, har idag meddelat att hon inte ställer upp i Folkpartiets provval inför riksdagsvalet nästa år.

- Det har varit fantastiskt givande att företräda liberala göteborgare i riksdagen och få jobba med de frågor som jag brinner för: arbetet med mänskliga rättigheter i utrikesutskottet och EU-nämnden, kampen mot organiserad brottslighet i justitieutskottet och demokratisk granskning av regeringen i KU. Efter moget övervägande har jag ändå landat i beslutet att inte kandidera igen.

- Erfarenheterna från 8 år i riksdagen vill jag ta med mig in i nya, utvecklande arbetsuppgifter. Självfallet kommer jag fram till valet 2010 fullgöra mitt uppdrag som riksdagsledamot för Göteborg med full kraft, säger Cecilia Wigström i en kommentar till beslutet. Läs mer i GP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar