1 oktober 2008

Odenjung (fp): Nya arenan föreslås heta Gamla Ullevi!

Idag fick gruppledarna i Göteborg ta del av Sture Alléns förslag till namn för den nya fotbollsarenan i Göteborg, som föreslås bli Gamla Ullevi.

- Jag är lite besviken, jag hade väntat mig något nytt – inte gammalt, säger Helene Odenjung kommunalråd (fp) i en kommentar till Sture Alléns namnförslag.

- Jag har all respekt för Allén, men nog är förslaget ett stort antiklimax? Jag antar att också Göran Johansson som under senaste halvåret segat med att landa i ett namn på arenan känner sig besviken. För övrigt kommer göteborgshumorn säkert att döpa om arenan till något annat än Gamla Ullevi, eller nya Gamla Ullevi, avslutar Helene Odenjung (fp).

Du kan höra Helene om förslaget i SR, SVT (9 min in i sändningen) och läsa om förslaget i GP och Metro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar