2 maj 2011

1. Rosie Rothstein

På Folkpartiet i Göteborgs valsedel finns 29 namn. Här på bloggen presenterar vi de första tio kandidaterna.

Rosie är Folkpartiets första namn till regionfullmäktige


Rosie Rothstein vill arbeta för en framgångsrik region med basen i hållbar utveckling, ekonomi, människa, miljö. Framgångsrik med ett blandat näringsliv, utbildning och kompetens. Jämställdhet mellan kvinnor och män skall prägla den hållbara utvecklingen. Mera infrastruktur!


- Som född annorstädes ser jag mig nu efter flera år i staden som Göteborgare. Till utbildningen är jag samhälls- och beteendevetare. Jag är uppväxt i en företagarfamilj och har drivit eget företag, varför frågan om entreprenörskap ligger mig mycket varmt om hjärtat. Jag har också arbetat inom såväl näringslivet som inom den ideella sektorn och inom den offentliga sektorn.


Idag arbetar hon som internationell koordinator och driver en rad EU-projekt inom Göteborgs kommun. Rosie pratar engelska, tyska, spanska och lite franska. Hennes släkt och vänner finns runt om i världen. Detta gör onekligen att hon brinner för EU-frågorna, och mot bakgrund av min familjs historia och ett brinnande Balkankrig tycker hon fortfarande att EU främst är ett viktigt fredsprojekt.


- Jag gillar Västra Götaland och regionen. Framför allt gillar jag de möjligheter som skapandet av regionen givit för hållbar utveckling, jämställdhet, företagande, integration, vägar och järnvägar.



1 kommentar: