15 april 2011

Jonas Andersson: Jag antar debattutmaningen!

- För mig är det självklart att anta alla utmaningar till debatt om hälso- och sjukvården i Västra Götaland. Folkpartiet har antagit ett så ambitiöst program för regionen att det tål en utmaning från socialdemokraternas nya partiledare, sade Jonas Andersson, regionråd och vice ordförande i Hälso- och sjukvårdsutskottet (FP), under fredagen med anledning av Carin Jämtins (S) debattartikel i Göteborgs-Posten.

Göteborgs-Posten publicerade på torsdagen en debattartikel av Socialdemokraternas partisekreterare Carin Jämtin, i vilken hon uppmanar statsminister Fredrik Reinfeldt (M) att anta utmaning om en debatt med Socialdemokraternas nya partiledare Håkan Juholt. Reinfeldt har tidigare avböjt en sådan debatt.

- Jag delar Carin Jämtins åsikt att väljarna i Västra Götaland har rätt att få veta vilka politiska alternativ som finns för sjukvården i regionen. Om Jämtin anser att Håkan Juholt är den företrädare som bäst kan representera Socialdemokraternas sjukvårdspolitik i Västra Götalandsregionen är jag villig att ta upp den kastade handsken och i en debatt klargöra hur vi i Folkpartiet vill forma framtidens sjukvård. Jag har därför skrivit till Jämtin och bjudit in Håkan Juholt till en debatt med mig om hälso- och sjukvård, avslutar Jonas Andersson (FP).

Läs mer.

I nyhetsflödet: GP, GT,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar